HSL Rautatieasema
Helposti lähestyttävä ja kutsuva tila
Asiakas
HSL
Tiedot
2020
Mitä teimme
Sisustussuunnittelu
Kalustesuunnittelu
Sijainti
Helsingin rautatieasema
HSL:n uusi asiakaspalvelupiste Helsingin päärautatieasemalla heijastelee käynnissä olevaa siirtymää kohti turvallista ja digitalisoitua asiakaspalvelukokemusta, täyttäen HSL:n asiakaskokemuksen määritelmät – hyöty, helppous, luotettavuus ja yhteisö.
Tila jaettiin perinteisempään palvelupistealueeseen sekä avoimeen alueeseen, joka toimii sekä palvelu- että odotustilana. Uuden asiakaspalvelupisteen toiminnot luotiin tukemaan digitaalisten palveluiden ohjausta perinteisen asiakaspalvelun rinnalla. Tavoitteena oli luoda helposti lähestyttävä ja kutsuva palvelutila, joka kuvaa HSL:n tunnistettavaa visuaalista identiteettiä. HSL:n brändin päävärit sininen ja valkoinen ovat keskeisessä asemassa ja HSL:n graafinen identiteetti sekä erilaiset kampanjat toistuvat digitaalisilla näytöillä. Huonekalujen valinnassa otettiin huomioon eri asiakasryhmien sujuva palvelu ja tarpeet. Tilaan suunnitellut kalusteet, kuten iso pyöreä penkki, toistavat HSL:n tutun silmukkakuvion. Turvallista matkaa julkisessa liikenteessä!
Tila jaettiin perinteisempään palvelupistealueeseen sekä avoimeen alueeseen, joka toimii sekä palvelu- että odotustilana. Uuden asiakaspalvelupisteen toiminnot luotiin tukemaan digitaalisten palveluiden ohjausta perinteisen asiakaspalvelun rinnalla. Tavoitteena oli luoda helposti lähestyttävä ja kutsuva palvelutila, joka kuvaa HSL:n tunnistettavaa visuaalista identiteettiä. HSL:n brändin päävärit sininen ja valkoinen ovat keskeisessä asemassa ja HSL:n graafinen identiteetti sekä erilaiset kampanjat toistuvat digitaalisilla näytöillä. Huonekalujen valinnassa otettiin huomioon eri asiakasryhmien sujuva palvelu ja tarpeet. Tilaan suunnitellut kalusteet, kuten iso pyöreä penkki, toistavat HSL:n tutun silmukkakuvion. Turvallista matkaa julkisessa liikenteessä!


Tila yhdistää digitaalisen ja fyysisen asiakaspalvelukokemuksen

